SÍDLO STUDIA

68711 Topolná
okres Uherské Hradiště

TEL:  (+420) 603 300 550

Nahrávací studio BiteHazard

Naše služby

Nahrávání a výroba hudby a reklam. Editace, střih a mixování nahrávek. Mastering, korespondenční mastering (není nutná přítomnost zákazníka). Výuka hry na klasickou a elektrickou kytaru, výuka oboru "Mladý mistr zvuku", kurzy a poradenství...

Více...

Základní údaje

Studio je v domácím prostředí a je vhodné pro menší projekty. Počet záznamových kanálů 10, počet fyzických vstupů až 24. Špičkový převodník UA Apollo Twin Quatro s technologií Unison. Nově používáme DAW Presonus Studio One. Ceny do 300 Kč/h...

Technické vybavení

Naši zákazníci:

Rousing Numbers, Mirek Olšák, Bruno (Hypnos, Krabathor) Tomáš Jablonský, Duo Aramis, Matěj Tauš, Alena Hubíková, ZUŠ Otrokovice, Tina, Crash22, Crash, Spirit(s)Days, LiveMore, Lipo, Press-rock, Bite Hazard, Makky, Aleš Pavlorek, Roks, Mistake, Gabriela Gunčíková...

Vzkazy & reference

Výuka

V našem studiu můžete navštěvovat soukromou výuku oborů: Klasická kytara, Elektrická kytara a nově Mladý mistr zvuku. Výuka formou soustavného studia nebo konzultací. Rádi Vám poskytneme také poradenství z oblasti nahrávání a ozvučování.

Více...

Není decibel jako decibel

dB, dBu, dBV, dBm, dB(spl), toto všechno jsou jednotky používané hudebníky a zvukaři, někdy, bohužel, aniž by věděli co přesně vyjadřují. I nehudebník, když se v novinách dočte, že hluk před restaurací po 22 hodině překročil 60 dB, nebude asi pátrat po definici decibelu, jen si představí velký kravál. Uvidíte, že výpočet těchto hodnot není příliš složitý a možná je i zajímavý. Zmínku o jednotce decibel najdete stoprocentně v každém čísle Muzikusu, hlavně v souvislosti s citlivostí vstupů a výstupů zvukových karet a různých studiových mašinek.

Soustava SI

Podle mezinárodní soustavy jednotek SI (Systeme International d'Unités) patří decibel do skupiny jednotek vedlejších doplňkových. Jenom pro hrubý přehled si řekněme, že:

Playback – podvod nebo umění?

K napsání článku mne vedly dotazy muzikantů ohledně technického řešení problému pouštění předehrané zvukové stopy k živě hrající kapele. V nahrávacím studiu se s touto technikou běžně setkáváte při vrstvení nástrojů. Při koncertech se ale musíte vyrovnat s potřebou synchronizace nahrané stopy s kapelou. A nejen to. Budete se muset zamýšlet i nad morálními aspekty použití playbacku.

Nejprve dovolte, abych ocitoval několik definic playbacku, jak je můžete najít na různých místech v internetu či odborných knihách:

  1. Playback (angl. overdubbing) je označení pro způsob pořizování zvukového záznamu. Jednotlivé složky hudebního díla, které po dokončení znějí simultánně, se nahrávají postupně na oddělené zvukové stopy. Playback se nejčastěji používá při nahrávání sólového zpívaného hlasu, kdy zpěvák nahrává svůj part k již dokončenému nahranému hudebnímu doprovodu, který poslouchá ze sluchátek. Ve filmech, televizních pořadech a na koncertech termín playback (angl. lip-sync nebo lip-synching) označuje situaci, kdy herec či vystupující účinkující synchronizuje pohyby svých úst s textem spuštěné zvukové stopy, která byla nahrána předem. Tedy hudba hraje a zpěvák naznačuje zpěv. Opakem playbacku je živé (koncertní, angl. live) vystoupení, při němž umělec podává svůj (nejčastěji pěvecký) výkon bezprostředně před diváky, posluchači. (Česká Wikipedie).